המיזם החדש • הכשרת רבנים בנושאי פסיכאטריה ונפש

אבי יעקב No Comments on המיזם החדש • הכשרת רבנים בנושאי פסיכאטריה ונפש
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השבוע התקיים בעיר רחובות כנס ל-50 רבנים. בכנס דברו רבני העיר, והתקיימה בו הרצאה מקצועית בנושא דיכאון אחרי לידה. בסיום הכנס נפתחו סדנאות לימוד לרבנים בנושאי נפש ולא היה רב אחד שלא נרשם.

מנכ"ל העמותה הרב אריה מונק מסביר שהכל התחיל משאלה פשוטה: למה אנו פועלים בטיפול ולא במניעה? והתשובה היא שאין לנו בציבור מספיק ידע בתחום. בכדי שנוכל למנוע שאנשים לא יגיעו למצבים הקשים ניתן לאנשים מידע ראשוני שמספיק בשביל להבין שיש בעיה. החלטנו להקנות את הידע לרבנים, מורי הוראה ורבנים. אז כשמיעה בעיה אותו רב יודע להפנות לטיפול מקצועי.

בית חם – ארגון הגג של אוכלוסיית בריאות הנפש, עוסק בטיפול ושיקום בתחום החל מפסיכיאטריה רכה ועד לאבחונים, טיפול בטראומה ועוד. כחלק מהפעילות מתקיימת פעילות גם בקרב רבנים.

"אנו לא מצפים שרב שהשקיע כל שנותיו בהוראה יהיה לו ידע רפואי מקיף, אבל אברך שמגיע לשאול בבין הזמנים בחודש אב שאלה על בדיקת חמץ, ברור שיש כאן בעיה. אותו רב שעונה לו הלכתית וענינית מפספס את הסימפטום של הכפיתיות שבדבר. את זה אנו רוצים למנוע".

הקמנו קו מיוחד שנקרא קו לרב, זה מספר מיוחד רק לרבנים אותו מאיישים אנשי מקצוע שמכוונים את הרבנים השואלים בנושאים שונים. לעיתים הרב מלווה את הדברים, לעיתים הוא אומר לאנשי המקצוע לקת את הנושא על עצמם, אבל הצלחנו להגיע להרבה מאוד מניעה, במקום רק טיפול באנשים, שזה מגיע ל-60 אלף איש בשנה.

לסיום דבריו מציין הרב מונק כי הפתיחות שיש היום לנושא מסייעת לטיפול. "ככל שמברים על העניין יותר הוא נהפך לפחות סטיגמתי. ככל שהוא פחות סטיגמתי כך הוא יותר מטופל. יש היום הכרה של התחום ואנשים מבינים שזה נושא חשוב. חשוב להגמיש שלא מובר על אנשים חולים אלא על אנשים שרוצים להיות יותר בריאים, עם איכות חיים טובה יותר".

האזינו לרב אריה מונק משוחח עם מצלאל קאהן במהדורה המרכזית



0 תגובות